قبل از راه اندازی بلوتوث ، ابتدا باید نمایشگر 1602 توسط رزبری پای راهاندازی شود. در این پروژه از یک کتابخانه Adafruit خارجی، برای اتصال نمایشگر به رزبری پای ستفاده شده که توسط آن نیاز به نوشتن کد برای درایور نمایشگر بر طرف شده و با استفاده از یک دستور یک خطی به طور مستقیم متون بر روی نمایشگر چاپ میشوند.
برای استفاده از کتابخانه Adafruit ابتدا باید آن را نصب کنیم. با اجرای دستور اول یک Repository برای نمایشگر توسط Adafruit بر روی رزبری پای ایجاد میشود. توسط دستور دوم در فهرست دانلود قرار گرفته و در آخر نیز اسکریپت setup.py که در مسیر Adafruit_Python_CharLCD ارائه شده است ، برای نصب کتابخانه اجرا میشود.
git clone https://github.com/adafruit/Adafruit_Python_CharLCD.git
cd ./Adafruit_Python_CharLCD
sudo python setup.py install
اکنون کتابخانه نمایشگر بر روی سیتم نصب شده است و باید توسط دستور زیر این کتابخانه فراخوانی شود.
import Adafruit_CharLCD as LCD
چندین اسکریپت نمونه در داخل پوشه "examples" در پوشه کتابخانه (Adafruit_Python_CharLCD) موجود است. میتوانید با اجرای اسکریپت char_lcd.py در این قسمت نمایشگر را تست کنید. اما قبل از آن باید نمایشگر را به ترتیب زیر به رزبری پای متصل کنید.
# Raspberry Pi pin setup
lcd_rs = 18
lcd_en = 23
lcd_d4 = 24
lcd_d5 = 16
lcd_d6 = 20
lcd_d7 = 21
lcd_backlight = 2
اکنون توابع ارائه شده توسط کتابخانه Adafruit به طور مستقیم برای کنترل نمایشگر قابل استفاده هستند. توابع پر استفاده شامل موارد زیر هستند:
• برای چاپ متن بر روی نمایشگر (lcd.message(message
• پاک کردن نمایشگر ()lcd.clear
• منتقل شدن مکان نما به سطر و ستون مورد نظر (lcd.set_cursor(col, row
• چشمک زدن مکان نما (lcd.blink(True
• حرکت مکان نما به سمت چپ ()lcd.move_left
• حرکت مکان نما به سمت راست ()lcd.move_right
در ادامه نحوهی اتصال رزبری پای به تلفن همراه آندرویدی با استفاده از بلوتوث بررسی میشود.