معرفی و تنظیم نمایشگر پرینتر سه‌ بعدی 12864 در فریمور مارلین

ماشین آلات و تجهیزات -> پرینتر های سه بعدی 4159 کاربر آکادمی پارتینه

 با اتصال ماژول نمایشگر نیاز به اتصال دائم به رایانه بر طرف شده و همچنین با چرخاندن پتانسیومتر تعبیه شده بر این ماژول‌ می‌توان وارد منوی اصلی شد و کنترل دستی پرینتر سه‌بعدی را انجام داد. به دلیل وجود اسلات کارت حافظه SD برای این ماژول،‌ می‌توان بدون نیاز به اتصال دستگاه به رایانه، مستقیما از روی کارت حافظه اقدام به پرینت قطعه مورد نظر کرد.

 

در فریمور مارلین لیستی از نمایشگرهایی که مارلین از آنها پشتیبانی می‌کند وجود دارد. باید مطابق با مدلی که استفاده می‌کنید یکی از آنها را انتخاب کرده و کتابخانه مربوط به LCD را از طریق لینکی که در Marlin قرار داده شده در کامپایلر آردوینو نصب کنید. برای انتخاب نمایشگر 12864وارد تب Configuretion.h شده، بخش LCD / Controller را پیدا کرده و خط زیر را از حالت کامنت خارج کنید.

#define REPRAP_DISCOUNT_FULL_GRAPHIC_SMART_CONTROLLER#define Z_MAX_ENDSTOP_INVERTING true

 بعد از نصب کتابخانه، در فریمور مارلین، مسیر Sketch/Include Library/U8glib را دنبال کرده و کتابخانه را در تب Configuretion.h فراخوانی کنید. تنظیمات مربوط به نمایشگر در این مرحله به پایان می‌رسد.

نکته: در صورت نیاز برای چرخاندن صفحه‌ی نمایشگر به مقدار 180 درجه وارد تب pins.RAMPS.h شده و بخش زیر را پیدا کرده و عبارت #define LCD_SCREEN_ROT_180 را به آن اضافه کنید.

#if ENABLED(NEWPANEL)
    #if ENABLED(REPRAP_DISCOUNT_SMART_CONTROLLER)
#define LCD_SCREEN_ROT_180
      #define BEEPER_PIN        37
      #if ENABLED(CR10_STOCKDISPLAY)
        #define BTN_EN1         17
        #define BTN_EN2         23
      #else
        #define BTN_EN1         31
        #define BTN_EN2         33
      #endif
      #define BTN_ENC           35
      #define SD_DETECT_PIN     49
      #define KILL_PIN          41